Kaikki alkoi siitä, kun tokiolainen sähköyhtiö TEPCO otti yhteyttä Subarun suunnittelijoihin esittääkseen toiveen. Sähköyhtiössä arvostettiin Subarun autojen turvallisuutta, mukavuutta ja luotettavuutta mutta toivottiin vieläkin enemmän. Pyyntö kuului: "Voitteko rakentaa nelivetoisen farmariauton?" Kuten odottaa saattaa, Subarun suunnittelijat ottivat haasteen innolla vastaan. Loppu onkin sitten historiaa.
Suorituskyky ja ylivoimainen vetokyky ovat tehneet Subarusta aktiivisten perheiden suosikkiauton, ja nykyään Outback- ja Forester-rivit ovat yleinen näky hiihtomäkien, ratsastuskilpailujen, koiranäyttelyiden, kalastuspaikkojen ja muiden ulkoilmatapahtumien pysäköintialueilla.
Korkean suorituskyvyn ohella juuri turvallisuus on tärkein syy valita neliveto. Auton vakaus ja ennakoitavuus paranee, mikä lisää turvallisuutta myös vaihtelevalla ajoalustalla. Symmetrisen rakenteen ansiosta ohjausmomentti ei häiritse matkantekoa, toisin kuin autoissa, joissa on eri pituiset vetoakselit.
Toisinaan kuulee sanottavan, että neliveto on energianhaaskausta. Näin voi toki ollakin tietyissä tapauksissa, mutta Subarun voimalinja on todennäköisesti markkinoiden tehokkain. Osa malleistamme on myynnissä Japanissa vain etuvetoisina versioina. Tarkemmat tiedot osoittavat, että etuvetoisen ja nelivetoisen Imprezan päästöjen välinen ero on vain kaksi grammaa hiilidioksidia kilometriä kohti, eli niin pieni, että turvallisuuden asettamista toissijaiseksi ei Subarun mielestä kannata edes harkita.